Αρχική Δελτία τύπου ZOE MΕΣΟΓΕΙΩΝ 2003 – Το Υπόμνημα μας στο ΣΤΕ

ZOE MΕΣΟΓΕΙΩΝ 2003 – Το Υπόμνημα μας στο ΣΤΕ

424
0

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΛΗΓΕΝΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΡΑΦΗΝΑΣ

ΑΓ. ΘΩΜΑΤ.Κ. 19009

Τηλ. 6941480208-6977455172

e-mail: epitropi.pligenton@gmail.com

 

Αξιότιμη κα Ζ. Θεοδωρικάκου,

Το παρόν υπόμνημα αφορά την περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, η οποία δεν αποτέλεσε ποτέ αντικείμενο μελέτης από την επιστημονική ομάδα του Παντείου Πανεπιστημίου (γνωστή και ως μελέτη Π. Λουκάκη), όταν ανατέθηκε από τον Ο.Ρ.Σ.Α. το 1995 με τίτλο “Οικονομική Ανάπτυξη και Χωρικός Σχεδιασμός Πεδιάδας Μεσογείων”. Η περιοχή αυτή ορίζεται στο υπ’ αριθμ. 6166/6-3-1930 συμβόλαιο, ως επίσης στην υπ’ αριθμ. 57/24-7-1930 απόφαση του Ειρηνοδικείου Κρωπίας και στην υπ’ αριθμ. συμβολαιογραφική πράξη 11739/5-8-1932. Συνορεύει ανατολικά με θάλασσα του Ευβοϊκού, δυτικά με τη Λεωφόρο Μαραθώνος, βορείως με την περιοχή Μάτι του Δήμου Μαραθώνα-Ν. Μάκρης και νοτίως με τη Λεωφόρο Μαραθώνος (σημείο) – οδό Αργιθέας – οδό Ίλιδος, με κόμβο επί της οδού Δημοκρατίας και τέλος με την οδό Παύλου Μελά ως τη θάλασσα του Ευβοϊκού.

Στις 24 Σεπτεμβρίου 1984, αναρτήθηκε ο Προσωρινός Κτηματικός Δασικός Χάρτης διεκδικώντας διάσπαρτα ορισμένα τμήματα στο παράκτιο μέτωπο και όχι μόνο, ως δημόσιες διακατεχόμενες δασικές εκτάσεις, εντός του κτήματος της αγροτικής αποκατάστασης (1927-1930), εντός του συμβολαίου 6166/1930. Ο ανακριβής και αναληθής εν πολλοίς, προσωρινός Δασικός Χάρτης αγνόησε και δεν συμπεριέλαβε την 99/1929 γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εποικισμού, ως επίσης και τις υπ. αριθμ. 161761/3-12-1927, 66576/1929 διοικητικές πράξεις των κ.κ. Υπουργών Γεωργίας που αφορούν την περιοχή Κοκ. Λιμανάκι και κατά παράβαση θεώρησε τις εκτάσεις αυτές ως δημόσιες διακατεχόμενες δασικές εκτάσεις μέχρι τη δημοσίευση του Νόμου του κ. Κ. Χατζηδάκη, τον Μάιο του 2020 σύμφωνα με το άρθρο 102 παρ. 6 του Ν.4685/8-5-2020 Φ.Ε.Κ 91Α. Η ανωτέρω έκταση του συμβολαίου 6166/1930 αποτελεί κλήρους Εποικισμού – κλήρους της Αγροτικής Νομοθεσίας. Βάσει του άρθρου 102, παρ.6 του Ν.4685/2020, προέβλεπε την εκπόνηση θεωρημένου περιγράμματος από τη Δ/νση Τοπογραφικών Εφαρμογών του Υ.Π.ΕΝ. των δύο περιοχών Κόκκινο Λιμανάκι και Μάτι. Το εκπονηθέν τοπογραφικό διάγραμμα από τον υπεργολάβο κ. Σ. Σαντριβανόπουλο, αποτύπωσε ορθά το ανατολικό όριο, το οποίο αντιστοιχεί στη θάλασσα του Ευβοϊκού, εφαρμόζοντας το διάγραμμα του Χ. Χατζημιχάλη/1930 με ακριβή γεωαναφορά βάσει του συμβολαίου 6166/1930. Στη συνέχεια όμως, κατά την επεξεργασία του περιγράμματος από τη Δ/νση Δασών προέκυψαν οι εξής αστοχίες:

α) Κατά την άρση των δασικών στοιχείων (απόφ.3295/104/14-1-2021) παρέμειναν δασικά στοιχεία στο παράκτιο μέτωπο, ενώ όφειλαν να έχουν ανακληθεί αυτοδικαίως βάσει του άρθρου 102 της παρ.6 του Νόμου 4685/2020.

β) Η οπισθοχώρηση του ανατολικού ορίου από τη Δ/νση Δασών μέσα στις ιδιοκτησίες, σε αντίθεση με το διάγραμμα Σαντριβανόπουλου, οδήγησε τις επόμενες ενέργειες σε τρεις αστοχίες:

1.Λανθασμένο περίγραμμα στο ανατολικό όριο, το οποίο θεωρήθηκε από τη Δ/νση Τοπικών Εφαρμογών του Υ.Π.ΕΝ.

2.Ύπαρξη δασικών στοιχείων στον αναμορφωμένο Δασικό Χάρτη (απόφ.29801/2021), λόγω του λανθασμένου περιγράμματος που εφαρμόστηκε στο Δασικό Χάρτη, κατά παράβαση του άρθρου 102.

3.Αποκλεισμό του παράκτιου μετώπου από τη βιώσιμη πολεοδόμηση λόγω της αναφοράς δασικών στοιχείων κοινοχρήστου χαρακτήρα στη ΣΜΠΕ του ΕΠΣ. Τα δασικά στοιχεία τα οποία έχουν τοποθετηθεί στη Μελέτη Συμπληρωματικών Στοιχείων της Σ.Μ.Π.Ε. των πληγεισών περιοχών Κόκκινο Λιμανάκι και Μάτι είναι λανθασμένα και κατά παράβαση του άρθρου 102 της παρ. 6 του Ν.4685. Το συμβόλαιο 6166/6-3-1930 υπερισχύει της όποιας άλλης μελέτης, όπως αυτής των Συμπληρωματικών Στοιχείων της ΣΜΠΕ.

Το 1985, το ΠΔ 456/Δ/20-8-1985 καθόριζε ως Β’ κατοικία με νόμιμη χρήση ξενοδοχείου (BRAVO), όλη σχεδόν την περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι συμπεριλαμβανομένου και του παραλιακού μετώπου, εξαιρώντας ένα κομμάτι αγροτικής γης. Στο Γ.Π.Σ. για τη Ραφήνα, το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. (1985) προτείνει τη δημιουργία αθλητικού κέντρου δίπλα στο γήπεδο της Ραφήνας και να συνδυαστεί με εγκαταστάσεις ναυταθλητισμού κυρίως ιστιοπλοΐα. Με γνώμονα την αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης, λόγω της λειτουργίας του λιμένα, προτείνει το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., οι νέες ξενοδοχειακές μονάδες να εγκατασταθούν στην περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι και στην περιοχή του “Νηρέα”. Το 1986 με την υπ.αριθμ.61/4-4-1986 απόφαση η κοινότητα Ραφήνας εγκρίνει την πρόταση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., όπου αποφασίζεται η μεταφορά του γηπέδου σε άλλο χώρο και προτείνει οδούς προσπέλασης ανά 200-300 μέτρα προς τη

θάλασσα καθ’ όλο το μήκος των ακτών (βλ. σελ. 4 των πρακτικών). Στην έγκριση του Γ.Π.Σ. Ραφήνας το 1988 από τον αναπλ. Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. κ. Μ. Παπαστεφανάκη, υπάρχει αναφορά να μην επιτραπεί η κατασκευή νέων ξενοδοχειακών μονάδων κοντά στο λιμάνι της Ραφήνας και την κεντρική πλαζ, αλλά στις περιοχές Κόκκινο Λιμανάκι και Νηρέα. Το ανωτέρω Γ.Π.Σ. δεν υπογράφηκε από τον Υπ. Γεωργίας κ. Τσιγαρίδα λόγω αναμονής στοιχείων από το Δασαρχείο Πεντέλης, παραμένοντας στο Υπουργείο Γεωργίας μέχρι την επιστροφή του στον Ο.Ρ.Σ.Α. το 1991.

Το 1995 το Τμήμα Σχεδιασμού Τομέας Γ.Π.Σ. εισηγήθηκε στην Ε.Ε. με την πράξη 7, συν.7/23-5-95 τον καθορισμό χρήσης Τουρισμού-Αναψυχής στη συνέχεια του Πολεοδομικού Κέντρου Π.Ε.1 σύμφωνα με το άρθρο 8 του 166Δ/1987. Το 1998 ο Δήμος Ραφήνας δεν συμφωνεί με τις προτάσεις του Ο.Ρ.Σ.Α. και ζητά να υιοθετηθεί η μελέτη Τότσικα (αριθμ. Απόφ. 214/98). Ο προσωρινός Δασικός Χάρτης παρέσυρε προτάσεις-μελέτες, σε αναμενόμενες συνακόλουθες, ερμηνευτικές λανθασμένες αστοχίες όπως, τη μελέτη του Γ.Π.Σ. του Δήμου Ραφήνας, των Π. Τότσικα-Α. Πολυχρονιάδη (1997) ακόμα και το Π.Δ. 199/6-3-2003.

Η μελέτη Τότσικα-Πολυχρονιάδη όφειλε προτού να προτείνει το οτιδήποτε για την περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι να προβεί σε ενδελεχή έρευνα ώστε να λάβει υπόψη της το συμβ.6166/1930, την αποφ. 57/1930, την πράξη 11739/1932, τις διοικητικές πράξεις 161761/1927 και 66576/1929, όπως και τη γνωμοδότηση του Συμβ. Εποικισμού 99/1929 από την οποία προκύπτει ότι οι εκτάσεις αποτελούν κλήρους Εποικισμού. Ενώ η μελετητική ομάδα Τότσικα και ο Δήμος Ραφήνας έπρεπε να είχαν απαραιτήτως εξετάσει και συνυπολογίσει υπευθύνως αυτά τα ουσιαστικά στοιχεία, και να προβούν παραλλήλως στην άμεση προσκόμιση των καίριων και απαραιτήτων αυτών στοιχείων στο Δασαρχείο τα παραθεώρησαν παντελώς και αναιτιολογήτως, και στηρίχθηκαν ατυχώς στον προσωρινό Δασικό Χάρτη του 1984, σχετικά με το Κόκκινο Λιμανάκι. Συμπληρωματικά δεν προέβησαν σε αυτοψία στην περιοχή, ώστε να διαπιστωθεί ότι δεν πρόκειται για ομαλές παραλίες, αλλά αντιθέτως σε πρανή 20 μέτρων ύψους που καταλήγουν, επί των πλείστων σε βραχώδεις ακτές.

Επιπλέον παρατηρείται στη μελέτη Τότσικα του Γ.Π.Σ. (1997), διατηρεί στις εκτάσεις που ανήκουν στον Δήμο Ραφήνας στην κεντρική πλαζ, (υπό το τοπωνύμιο ‘Κόκκινο Λιμανάκι’(sic)!!!!!) στο κέντρο της πόλης, μόνο τη χρήση του “Τουρισμού”, για καθαρά οικονομικούς λόγους. Η παιδική χαρά σε αυτό το σημείο, έγινε Lidl. Τη χρήση Αναψυχή Θ1 – κοινοχρήστου χαρακτήρα τη μετέφερε στην περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι. Αυτό επετεύχθη, διότι η τότε κοινότητα Ραφήνας με το Β.Δ. Φ.Ε.Κ. 65Δ/1970 είχε ονομάσει τρεις περιοχές του Συνοικισμού Ραφήνας με το τοπωνύμιο “Κόκκινο Λιμανάκι” αναφερόμενες και ως θέσεις, με την ίδια ακριβώς ονομασία με την περιοχή “Κόκκινο Λιμανάκι” (19-03-1961 αναγνώριση του οικισμού «Κόκκινο Λιμανάκι» – Υπουργείο Εσωτερικών). Αυτό φαίνεται στο Β.Δ. Φ.Ε.Κ. 65Δ/1970, όπου αναφέρονται τα τρία τοπωνύμια (βλ. τον χάρτη που συνοδεύει το αρ.πρ.οικ. 16246/5422/21-6-2000) στον “Συνοικισμό” της Ραφήνας ως “Κόκκινο Λιμανάκι”, προκαλώντας την απόλυτη σύγχυση μεταξύ των θέσεων Κόκκινο Λιμανάκι του Συνοικισμού Ραφήνας και της περιοχής «Κόκκινο Λιμανάκι». Η μελέτη Τότσικα καθόρισε τη χρήση Θ1 (WC, ντουσιέρες κ.λπ.) μία χρήση που προορίζεται αποκλειστικά για “παραλίες”, στις ιδιωτικές μας εκτάσεις του παραλιακού μετώπου της περιοχής «Κόκκινο Λιμανάκι», θεωρώντας τις ιδιοκτησίες αυτές, ως κοινόχρηστες δασικές εκτάσεις, λόγω του προσωρινού Δασικού Χάρτη του 1984, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε διαχρονικά ως οριστικός, αγνοώντας τις ως άνω διοικητικές πράξεις των κ.κ. Υπουργών Γεωργίας. Στη συνέχεια η χρήση Θ1, η οποία προτάθηκε από τη μελέτη των Π. Τότσικα και Α. Πολυχρονιάδη του Γ.Π.Σ., εγκρίθηκε από τον Δήμο Ραφήνας με την αρ.28/99 απόφ. Δ.Σ. και στη συνέχεια το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος εγκρίθηκε κατ’ εισήγηση και από την Εκτελεστική Επιτροπή του Ο.Ρ.Σ.Α. (απόφ. Πρωτ.1081/3-3-2001 με υπογραφή της προϊσταμένης του Ο.Ρ.Σ.Α. κας Αικ. Συκιανάκη. 3η συν. Πράξη 1η/226-2001). Αξίζει να αναφερθεί ότι το Γ.Π.Σ. της Ραφήνας ουδέποτε δημοσιεύθηκε σε Φ.Ε.Κ., αλλά κατόρθωσε να επιβάλλει τη χρήση Θ1, η οποία είναι ασύμβατη με την περιοχή μας, και να οδηγήσει σε πλάνη τον Νομοθέτη με την έκδοση του Π.Δ. 199/06-03-2003.

Αυτό είχε ως συνέπεια: α) την οικονομική αφαίμαξη των πολιτών, λόγω της διαμάχης με το Ελληνικό Δημόσιο και β) την απαξίωση των ιδιοκτησιών, λόγω εξαίρεσης τους από την πολεοδόμηση.

{Διασαφηνίζοντας έτι περισσότερο: Εφαρμόζει τη χρήση Τουρισμού (άνευ του κοινόχρηστου χαρακτήρα) στο κέντρο της Ραφήνας για την πρόσοδο οικονομικών οφελών επιλεκτικώς και μετατοπίζει εντέχνως τη χρήση του δημόσιου κοινόχρηστου χαρακτήρα, σε ιδιωτικές εκτάσεις στην περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι. Αυτή η πολιτική ενδεχομένως θα μπορούσε να λογιστεί και ως η ενσάρκωση της ανισότητας και κοινωνικής διακρίσεως της περιοχής και των πολιτών στο Κόκκινο Λιμανάκι με τις άλλες περιοχές και τους έτερους δημότες της Ραφήνας}.

Εκ των ανωτέρω τεκμαίρεται ότι η διοίκηση, ενώ όφειλε να προβεί σε ενδελεχή έρευνα όλων των στοιχείων σχετικά με το ιστορικό της περιοχής, να προχωρήσει σε επιτόπια αυτοψία για να διαπιστώσει το ιδιαίτερο ανάγλυφο της περιοχής και να ενσκήψει με κατανόηση, όπως αρμόζει σε ένα κράτος δικαίου ιδίως μετά από μία φονική πυρκαγιά με 102 θύματα, κατηγόρησε ευθέως και πανελλαδικώς τους κατοίκους για καταπατήσεις δασικών εκτάσεων, αυθαίρετη δόμηση, αναρχία στην περιοχή και περί ανύπαρκτων διόδων.

Συνεπώς καταρρίπτονται οι κατηγορίες στο σύνολό τους, εις βάρος των κατοίκων. Και μέσω του υπομνήματος αυτού αποδεικνύονται οι πραγματικές ευθύνες ορισμένων αρμόδιων φορέων, όπως του Δήμου Ραφήνας. Ο οποίος δια μέσου της άστοχης μελέτης Γ.Π.Σ. (Τότσικα) σε συνδυασμό με την έγκριση της Ε.Ε. του Ο.Ρ.Σ.Α. επέβαλαν εντέχνως τη χρήση Θ1 (αναψυχή), σε ιδιοκτησίες αντί αυτή η χρήση να αποδοθεί σε παραλία. Μέσω αυτών των ενεργειών προκλήθηκε ο αποκλεισμός του παραλιακού μετώπου από τη ρυμοτομική μελέτη του 2003 και την επανέγκριση της μελέτης του 2012 (Φ.Ε.Κ. 43ΑΑΠ/2012).

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΓΟΥΣ ΖΗΤΟΥΜΕ

1.Να εφαρμοσθεί η γραμμή του ανατολικού ορίου της περιοχής μας Κόκκινο Λιμανάκι έως τη θάλασσα του Ευβοϊκού βάσει του αναγνωρισθέντος συμβολαίου 6166/6-3-1930 (άρθρο 102 παρ.6 του Ν.4685/2020).

2. Να διορθωθεί ο αναθεωρημένος Δασικός Χάρτης του 2021 ως προς το ανατολικό όριο της περιοχής Κόκκινο Λιμανάκι και να απαλειφθούν όλα τα δασικά στοιχεία, από όλο το παράκτιο μέτωπο, που υπόκεινται λανθασμένα στη δασική νομοθεσία και αφορούν την περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι. Με βάση το συμβ.6166/6-3-1930 (άρθρο 102 παρ.6 του Ν.4685/2020) οι εκτάσεις είναι κλήροι της Αγροτικής Νομοθεσίας.

3. Να διορθωθεί το θεωρημένο τοπογραφικό διάγραμμα της Δ/νσης Τοπογραφικών Εφαρμογών του Υ.Π.ΕΝ. και συγκεκριμένα, ως προς το ανατολικό όριό του έως τη θάλασσα.

4. Την τροποποίηση της Ζώνης Θ1 σε Τουρισμό-Αμιγή κατοικία βάσει του άρθρου 5 του ΠΔ 59/2018 (Φ.Ε.Κ.114Α).

5. Την υβριδική προσέγγιση (τεχνικό έργο-κλειστού αγωγού) του μικρού υδατορέματος-μισγάγγεια της οδού Καλαβρύτων και συγκεκριμένα από τις ιδιοκτησίες που έχουν πρόσωπο επί των οδών Καλαβρύτων, Αγίου Θωμά, Σοφίας Βέμπο μέχρι την οδό Ζεφύρου. Οι εισηγήσεις του ΕΠΣ και της ΣΜΠΕ αναφέρουν ότι δεν θίγονται κτίσματα, αλλά μόνο οικόπεδα. Η πραγματικότητα, όμως είναι τελείως διαφορετική. Διότι θίγονται πέντε νόμιμα κτίσματα, συμπεριλαμβανομένου και του mini market, που διαθέτει νόμιμη άδεια λειτουργίας καταστήματος (αριθ. πρ. 712/ΙΙΙ/Ι /01-06-1970, αριθμ.πρ. 712/3179/2 /20-02-1981 & αρ.πρ. 3213/ 02-04-2012). Το προτεινόμενο, από την «Επιτροπή Πληγέντων», λίγων μέτρων, τεχνικό έργο, επί της οδού Καλαβρύτων αποσκοπεί στον περιορισμό κοινωνικοοικομικών κραυγαλέων αδικιών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το mini market είναι το μοναδικό στην περιοχή μας, εξυπηρετεί όλη την τοπική κοινωνία καθώς και τις ευπαθείς ομάδες και κρίνουμε απαραίτητη την ανακατασκευή του και την επαναλειτουργία του. Συμπληρωματικά στον Χάρτη 3.1 (6/2020) του ΕΠΣ, «θεσμοθετημένες χρήσεις γης» έχει αποτυπωθεί, το mini market, σε λάθος θέση. Η ορθή τοποθεσία του mini market είναι επί των οδών Καλαβρύτων και Ζεφύρου.

6. Τη διόρθωση του ιστορικού που ακολουθεί της μελέτες του ΕΠΣ και της ΣΜΠΕ με τα πραγματικά στοιχεία, δηλ. να γίνεται σαφή αναφορά, ότι οι εκτάσεις στο Κόκκινο Λιμανάκι και στο Μάτι είναι κλήροι της Αγροτικής Νομοθεσίας, τα δύο συμβόλαια 6165/6-3-1930 Μάτι, 6166/6-3-1930 Κόκκινο Λιμανάκι, των διοικητικών πράξεων 161761/3-12-1927 και 66576/1929 και τη γνωμοδότηση 99/1929 του Συμβουλίου Εποικισμού. Το διορθωμένο αυτό ιστορικό θα καταστεί πιο αξιόπιστο, θα θεραπεύσει λειτουργικές παθογένειες του παρελθόντος και του μέλλοντος. Διότι, η λανθασμένη εισήγηση του Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Αθήνας-Αττικής προς το ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α (Πράξη 31/22-5-2019) με εισηγήτριες τις κ.κ. Φ. Στεφανή και Ε. Βιτζηλαίου, κατεύθυνε τις μελέτες – εισηγήσεις σε λάθος συμπεράσματα, λόγω του απροκάλυπτου λανθασμένου ιστορικού το οποίου και περιείχε πολλές ανακρίβειες. Εκτός των άλλων διατυπώνει την ύπαρξη δασικών εκτάσεων στην περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι, βασιζόμενη στον προσωρινό Δασικό Χάρτη του 1984 και του μη επικαιροποιημένου δασικού Χάρτη του 2018, (αρ.απόφ. 4510/19-10-2018, ο οποίος και δεν είχε συμπεριλάβει τις διοικητικές πράξεις των κκ Υπουργών Γεωργίας). Για το λόγο αυτό, το ΥΠΕΝ με το Νόμο 4685, έφερε στο προσκήνιο τον αναθεωρημένο Δασικό Χάρτη του 2021 (29801/2021) που διορθώνει και επαναποκαθιστά σε ορθή βάση τις αστοχίες και παραλείψεις του παρελθόντος με μοναδική εξαίρεση, κάποιων εκτάσεων στο παράκτιο μέτωπο, λόγω μη ορθής αποτύπωσης του περιγράμματος των δύο συμβολαίων 6165, 6166 του 1930, ως προς το ανατολικό όριο.

7. Τη διόρθωση της γνωμοδότησης του ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. (6η συν. Πράξη 31/22-5-2019), η οποία προτείνει μεταξύ άλλων τη διεύρυνση και ενίσχυση του κοινόχρηστου δημοσίου χαρακτήρα της παραλιακής ζώνης! Οι εκτάσεις που περιλαμβάνονται στο συμβόλαιο 6166 είναι ιδιωτικές και το Κτηματολόγιο τους αποδίδει 100% κυριότητα με ιδιαίτερη σήμανση ότι το Κόκκινο Λιμανάκι δεν συνιστά παραλία, ομαλού τύπου αλλά ως επί των πλείστων βραχώδεις παραλίες – ακτές, κρημνώδη τύπου.

Ευελπιστούμε στην κοινωνική ευαισθησία της Κυβέρνησης και όλων των αρμόδιων συναφών φορέων, του ΣΤΕ, των μελετητών για την σύννομη απάλειψη του κοινοχρήστου δημοσίου χαρακτήρα του παράκτιου μετώπου, σε μια περιοχή που έχει δοκιμαστεί πολύ σκληρά, και ιδίως από την φονική πυρκαγιά του 2018, που προκάλεσε 102 θύματα, καταστροφή περιουσιών και ίσως ανεπούλωτα ψυχικά τραύματα στη ζωή των κατοίκων.

Με εκτίμηση,

Για την επιτροπή πληγέντων,

Πέτρος Φράγκος