Αρχική Blog Σελίδα 2

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΨΗΦΙΣΕ ΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΤΑΕΦΚ

0

Ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων ο Ν. 4812 τεύχος Α110/30-06-2021 άρθρο 117 παρ.6, η ανανέωση των 80 συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου, μηχανικών και άλλων ειδικοτήτων των δύο τομέων ΤΑΕΦΚ ΑΑ- ΔΑΕΦΚ.

Τις επόμενες μέρες από το ΤΑΕΦΚ θα αποσταλούν εκατό νέες πράξεις προς τη Διοίκηση- Υπουργείο Υποδομών- Υπουργείο Οικονομικών, που περιλαμβάνουν:

  • Επιδοτήσεις ενοικίων και περιβάλλοντα χώρου
  • χρηματοδοτήσεις σε διάφορα στάδια επισκευών/ανακατασκευών
  • νέες άδειες επισκευών

Διαπιστώνουμε ότι όλο αυτό το διάστημα που δεν είχαν ανανεωθεί οι συμβάσεις των μηχανικών, ο τομέας εξακολουθούσε να λειτουργεί και για αυτό το λόγο θα έχουμε τις 100 νέες πράξεις πιθανόν και αύριο.

Πέτρος Φράγκος.

 

ΤΟ ΤΡΙΕΤΕΣ ΙΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΣΤΙΣ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2021

0

Την Παρασκευή 23 Ιουλίου και ώρα 09.15π.μ., στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου, Aγίου Θωμά & Aγίου Πορφυρίου στο Κόκκινο Λιμανάκι Ραφήνας θα πραγματοποιηθεί το Τριετές Ιερό Μνημόσυνο για την ανάπαυση των ψυχών των μαρτυρικώς τελειωθέντων συμπολιτών μας στην τραγική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 με προεξάρχοντα τον οικείο μας Ποιμενάρχη Σεβ. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαο.

 

Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΣ 219-1 Ν. ΜΑΚΡΗΣ

0

Δυναμική και αποτελεσματική η επέμβαση της ομάδας ΔΙΑΣ 219-1 Ν. Μάκρης  οι «φύλακες άγγελοι» (ΥΠ/ΚΑΣ Ιωάννης Μιχαήλ, ΥΠ/ΚΑΣ Δημήτριος Μπραζογουλας, ΑΣΤ/ΚΑΣ Γεώργιος Κυργιάκος, ΑΣΤ/ΚΑΣ Δημήτριος Καλαθάς), στον απεγκλωβισμό ηλικιωμένης και στην κατάσβεση φωτιάς σε οικία στην οδό Ονείρων 102 στην Αγ. Μαρίνα της Ν. Μάκρη την Πέμπτη 29 Ιουνίου 2021. Εύγε στα κομάντα της ΔΙΑΣ.                                                              Πέτρος Φράγκος

Παρατηρήσεις επί του Τεύχους Συμπληρωματικών Στοιχείων ΣΜΠΕ μετά την τροποποίηση του ΕΠΣ σε συνέχεια της ανάρτησης του Δασικού Χάρτη της περιοχής

0

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΛΗΓΕΝΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΡΑΦΗΝΑΣ

ΑΓ.ΘΩΜΑ Τ.Κ.19009

Τηλ. 6941480208

e-mail: epitropi.pligenton@gmail.com

Ημ/νια: 15/05/2021

Επικαιροποιημένο 2 (08/06/2021)

Προς:

1) Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ.Κωνσταντίνο Σκρέκα

2) Υφυπουργό Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ.Νικόλαο Ταγαρά

3) Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ.Γεώργιο Αμυρά

4) Γ. Γ. Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος,  κ.Ευθύμιο Μπακογιάννη

5) Γ. Γ. Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ.Κωνσταντίνο Αραβώση

6) Πρόεδρο ΤΕΕ κ.Γεώργιο Στασινό

7) ΔΙ.Π.Α/ ΥΠΕΝ

8) Περιφερειάρχη Αττικής κ.Γεώργιο Πατούλη

9) Περιφερειακό Συμβούλιο

 

ΘΕΜΑ: « Παρατηρήσεις επί του Τεύχους Συμπληρωματικών Στοιχείων ΣΜΠΕ μετά την τροποποίηση του ΕΠΣ σε συνέχεια της ανάρτησης του Δασικού Χάρτη της περιοχής »

 

Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά

Αξιότιμοι κύριοι / αξιότιμες κυρίες

Μετά τις παρεμβάσεις μας και εν προκειμένω της πρώτης εισηγήσεώς μας στις 24/09/2020 προς το ΥΠΕΝ και μετά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τους Υφυπουργούς και τους Γεν. Γραμματείς του ΥΠΕΝ κκ Ν.Ταγαρά, Γ. Αμυρά, Κ. Αραβώση και Ε.Μπακογιάννη, των μελετητών του ΕΠΣ και της ΣΜΠΕ και του νομικού συμβούλου ΤΕΕ-ΥΠΕΝ, προτάθηκε στην Επιτροπή Πληγέντων να επικαιροποιήσει τα έγγραφά της με νεότερα στοιχεία επί των συμπληρωματικών στοιχείων της ΣΜΠΕ και επί της ΖΟΕ Μεσογείων σχετικά με τις τροποποιήσεις των χρήσεων γης (Ζώνη Α, Θ1, Γ2)  των ΖΟΕ Μεσογείων (ΦΕΚ 199Δ/2003). Αποδείχτηκε από την εμπεριστατωμένη έρευνά μας, η αστοχία των εισηγήσεων, λόγω εσφαλμένης κατανόησης (λόγω του ότι χρησιμοποιήθηκε ο αναληθής, εν πολλοίς, προσωρινός χάρτης του 1984 ως οριστικός) που παρέσυρε την μελέτη και τον Νομοθέτη αυτής, σε λανθασμένα και μη ορθά συμπεράσματα. Το αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών ήταν να προκύψει το  προβληματικό για την περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι, ΦΕΚ 199Δ/2003.                                Επισυνάπτονται οι επιστολές (1 και 2 επικαιροποιημένες αντίστοιχα)  της Επιτροπής Πληγέντων που αποδεικνύει τα ανωτέρω.

Από την Νομολογία του ΣτΕ[1] προκύπτει ότι χρησιμοποιείται ρητά και επανειλημμένως η λέξη ερείδεται[2] (έχω εμπιστοσύνη σε κάποιον που μου παρέχει ασφάλεια, εγγύηση) η οποία και χρησιμοποιείται από το ΣΤΕ νομιμοποιώντας με αυτόν τον τρόπο, ως απόλυτα ορθές τις εισηγήσεις των φορέων ενώ στην πραγματικότητα τεκμαίρεται μέσω των δύο επικαιροποιημένων επιστολών της Επιτροπής Πληγέντων ότι οι εισηγήσεις των αρμοδίων φορέων βρίθουν λαθών και ανακριβειών.

Τεχνικά στοιχεία επί της συμπληρωματικής της ΣΜΠΕ

Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει απόκλιση στο νότιο όριό μας, διότι δεν λήφθηκαν υπόψη:

α) η απόφαση Ειρηνοδικείου Κρωπίας (αριθμ. 57/24-07-1930)

β) η συμβολαιογραφική πράξη (αριθ.11739/05-08-1932) και

γ) το πληρέστερο τοπογραφικό διάγραμμα του κ.Χατζημιχάλη με κορυφές ΓΔΕΖ που εμπεριέχεται στο Συμβόλαιο 11739/05-08-1932.

Η απόφαση Ειρηνοδικείου Κρωπίας αναφέρει λεπτομερώς τη διαδρομή του νότιου ορίου στο Κόκκινο Λιμανάκι και συγκεκριμένα αναδεικνύει σαν νότιο όριό μας τις οδούς Αργιθέας – Ήλιδος – Δημοκρατίας – Παύλου Μελά μέχρι την παραλία. Σε αυτό το σημείο υπερισχύει η απόφαση του Ειρηνοδικείου Κρωπίας  και το πληρέστερο τοπογραφικό του κ. Χ. Χατζημιχάλη, έναντι του λανθασμένου αρχικού τοπογραφικού. Επίσης, η απόφαση 57/1930 του Ειρηνοδικείου Κρωπίας[3] όπου επιβεβαιώνει ευκρινέστερα το ανατολικό όριό μας που τοποθετείτο στην παραλία και κάνει αναφορά 1375 m περίπου (μετρουμένης πλευράς ταύτης από νότου προς βορράν) επί του φυσικού εδάφους.

Τα ακριβή αυτά στοιχεία δύναται να τα επιβεβαιώσει η Δ/νση Εποικισμού. 

Εκ των ανωτέρω τεκμαίρεται ότι τα συμβόλαια 6166/1930 και το μεταγενέστερο συμβόλαιο 11739/1932 και η απόφαση του Ειρηνοδικείου Κρωπίας 57/1930 εμπερικλείουν την πραγματική  εικόνα στην συνολική έκταση στο Κόκκινο Λιμανάκι, όσον αφορά τα όρια μας.

Σχετικά με το ανατολικό μας όριο, έχουμε απόκλιση μεταξύ των διαγραμμάτων  α) των δύο συμβολαίων (Σπ. Σαντριβανόπουλος),  β) των ορθοφωτογραφικών διαγραμμάτων του μελετητή και γ) του διαγράμματος που εφαρμόστηκε στον αναθεωρημένο Δασικό Χάρτη από τη Διεύθυνση Δασών.

Επιπρόσθετα, ο Νομοθέτης (άρθρο 102) επισημαίνει ρητά «Αποφάσεις κήρυξης εκτάσεων ως αναδασωτέων, πρωτόκολλα επιβολής ειδικής αποζημίωσης ανακαλούνται αυτοδικαίως» δηλαδή χωρίς να παρέμβει άλλος. Αυτό μας λέει ο νομοθέτης. Και ενώ λέει αυτά ο νομοθέτης, εμφανίζονται δασικά στοιχεία στο παράκτιο μέτωπο μέσω του Αναθεωρημένου Δασικού Χάρτη. Σε αυτήν την περίπτωση ο Νομοθέτης αναφέρει ρητά τί υπερισχύει. Υπερισχύει  το θεωρημένο διάγραμμα ΔΤΕ-ΤΕΕ των δύο συμβολαίων του Σπ. Σαντριβανόπουλου έναντι οποιουδήποτε άλλου διαγράμματος που εφαρμόστηκε στον Αναθεωρημένο Δασικό Χάρτη σχετικά και συγκεκριμένα με το ανατολικό όριο στο Κόκκινο Λιμανάκι.  Εκ τούτου καθίσταται επιβεβλημένη η διόρθωση του ανατολικού ορίου.

Άρα, από την Λ. Μαραθώνος  έως την παραλία δεν δύναται να υπάρχουν δασικά στοιχεία στο σύνολο της εκτάσεως, έως της παραλίας, λόγω της Νομοθεσίας.

Επίσης, οι αναφορές στην εισήγηση της ΣΜΠΕ κάνουν λόγο για δασωθέντες αγρούς. Αυτό δεν είναι ακριβές, διότι οι εκτάσεις στο Κόκκινο Λιμανάκι  βάσει  της παρ.6 του άρθρου 102 του Ν.4685  είναι κλήροι της αγροτικής νομοθεσίας συμπεριλαμβανομένων και των τμημάτων που εμπίπτουν στις διατάξεις των ΖΟΕ ΜΕΣΟΓΕΊΩΝ 2003 (Α΄, Θ1, Γ2).

Συνεπώς, είναι σχεδόν σωστή η συμπληρωματική ανάρτηση της ENVECO-TEE της ΣΜΠΕ, διότι επιφέρει καίριες αλλαγές στην περιοχή επέμβασης του ΕΠΣ. Ως εκ τούτου, σε αυτό το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, καλούμαστε να διορθώσουμε τα τεχνικά στοιχεία της μελέτης ώστε να καταστήσουμε τη συμπληρωματική ανάρτηση της ΣΜΠΕ άρτια.

 

Προτείνουμε ως εφικτές λύσεις:

  1. Την διόρθωση του Νότιου ορίου στο Κόκκινο Λιμανάκι και συγκεκριμένα η γραμμή του διαγράμματος ΔΤΕ-ΤΕΕ να ευθυγραμμιστεί με τον άξονα των οδών Λεωφόρου Μαραθώνος – Αργιθέας – Ήλιδος – Κόμβος – Λεωφ. Δημοκρατίας – Παύλου Μελά έως την θάλασσα, σύμφωνα με τη απόφαση 57/1930 Ειρ. Κρ..
  2. Τη διόρθωση του Ανατολικού ορίου που εφαρμόστηκε στον Αναθεωρημένο Δασικό Χάρτη και να ευθυγραμμιστεί με το διάγραμμα των δύο συμβολαίων του Σπύρου Σαντριβανόπουλου, δηλαδή την πιστή εφαρμογή του θεωρημένου διαγράμματος των ΔΤΕ-ΤΕΕ και αυτό συγκεκριμένα αφορά μόνο το ανατολικό μας όριο.
  3. Την τροποποίηση των χρήσεων γης της ΖΟΕ Μεσογείων (Α΄,Θ1,Γ2) βάσει των επικαιροποιημένων εισηγήσεών μας όπως περιγράφονται στα επισυναπτόμενα κείμενα της Επιτροπής.
  4. Να εξαιρεθεί το παράκτιο μέτωπο στο Κόκκινο Λιμανάκι από τον κοινόχρηστο χαρακτήρα και το Πρωτόκολλο της Συνθήκης της Βαρκελώνης και να ισχύσουν οι όροι και οι κανόνες των οικοδομικών αδειών. Επίσης το ίδιο να συμβεί και με τον δεσμευτικό χαρακτήρα της ζώνης Α΄ του οικισμού της Αγίας Ειρήνης.

Η προσοχή, η γνώση, η διευθέτηση και η διόρθωση των ως άνω στοιχείων συμβάλλει προς την ειλικρινή προσπάθεια της Κυβερνήσεως να κτιστεί ένα υγιές και βιώσιμο Κράτος Δικαίου.

Για την Επιτροπή Πληγέντων

Πέτρος Φράγκος.

 

[1] Νομολογία  ΣΤΕ 4846/2012

[2] “Βασικό  λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής” Μαρκαντωνάτος, Μοσχόπουλος Χωραφάς, εκδ. Gutenberg

[3] Τα ανωτέρω στοιχεία: απόφαση 57/1930 του Ειρηνοδικείου Κρωπίας και το μεταγενέστερο τοπογραφικό του κ.Χατζημιχάλη που επικαλούμαστε, τα είχαμε εκθέσει σε προγενέστερο χρόνο στις εξής ομιλίες:

  1. Στην ημερίδα «αγροί που άλλαξαν μορφή» – λύση στην αδικία (19/03/2019)
  2. Στην ημερίδα (03/2019) που έλαβε χώρα στην πληγείσα περιοχή παρουσιάστηκαν τα στοιχεία σχετικά με τις περιοχές Κόκκινο Λιμανάκι και Μάτι, όπου παραδώσαμε έναν ογκώδη φάκελο με όλα τα ανωτέρω στοιχεία στον διοργανωτή της ημερίδας και βουλευτή της Ν.Δ κ. Γ.Βλάχο.

Επιπλέον τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιήθηκαν από τα κυβερνητικά στελέχη, ώστε να φτάσουμε στην νομοθεσία της παρ. 6 του άρθρου 102  του Ν.4685.

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΝΗΣ Θ1 ΖΟΕ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 2003

0

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΛΗΓΕΝΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΡΑΦΗΝΑΣ

ΑΓ.ΘΩΜΑ Τ.Κ.19009

Τηλ. 6941480208

e-mail: epitropi.pligenton@gmail.com

 

Ημ/νια: 21/05/2021

Επικαιροποιημένο 2

Προς:

1) Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωνσταντίνο Σκρέκα

2) Υφυπουργό Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Νικόλαο Ταγαρά

3) Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεώργιο Αμυρά

4) Γ. Γ. Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος,  κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη

5) Γ. Γ. Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ. Κωνσταντίνο Αραβώση

6) Πρόεδρο ΤΕΕ κ. Γεώργιο Στασινό

7) ΔΙ.Π.Α/ΥΠΕΝ

ΘΕΜΑ: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΖΩΝΗΣ Θ1, ΖΟΕ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 2003, ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ

Μετά τις παρεμβάσεις μας και εν προκειμένω της πρώτης εισηγήσεώς μας στις 24/9/20 προς το ΥΠΕΝ και μετά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τους Υφυπουργούς και τους Γεν. Γραμματείς του ΥΠΕΝ κ.κ. Ν.Ταγαρά, Γ. Αμυρά, Κ. Αραβώση και Ε. Μπακογιάννη, των μελετητών του ΕΠΣ και της ΣΜΠΕ και του νομικού συμβούλου ΤΕΕ-ΥΠΕΝ, προτάθηκε στην Επιτροπή Πληγέντων να επικαιροποιήσει τα δύο έγγραφά της με νεότερα στοιχεία επί των συμπληρωματικών στοιχείων της ΣΜΠΕ και επί των ΖΟΕ Μεσογείων που αφορούν το Κόκκινο Λιμανάκι.

Η περιοχή “Κόκκινο Λιμανάκι” ή “Λυκόρεμα” της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου ορίζεται Δυτικά με την Λεωφ. Μαραθώνος, Βόρεια με το Λυκόρεμμα, Ανατολικά με θάλασσα και Νότια από το 26ο χλμ.της Λεωφ. Μαραθώνος και με τις οδούς Αργιθέας – ΄Ηλιδος – κυκλικό κόμβο Δημοκρατίας – Παύλου Μελά έως στην θάλασσα.

Με το υπ.αριθμ. συμβόλαιο 6166/6-3-1930 του συμβολαιογράφου Πέτρου Ν. Καββαδία, ομάδα ακτημόνων γεωργών εκ Σπάτων, αγόρασε από την Ιερά Μονή Πεντέλης 2000 στρέμματα, τμήμα του κτήματος «Χεροτσακούλι» προς γεωργική τους αποκατάσταση.

Προς τούτο εξεδόθησαν, εκτός των άλλων σχετικών αδειών οι:  99/1929 γνωμοδότηση Συμβουλίου Εποικισμού, η υπ΄αριθμ. 161761/3.12.1927 απόφαση του Υπ. Γεωργίας Αλέξανδρου Παπαναστασίου (άδεια εκχέρσωσης και καλλιέργειας) και η υπ’ αριθμ. 66576/1929 απόφαση Υπουργού Γεωργίας (άρση περιορισμών του άρθρου 216 Δασικού Κώδικα).

Παρά τα ανωτέρω γνωστά στοιχεία, το Ελληνικό Δημόσιο, την 24.9.1984, συνέταξε και ανήρτησε Προσωρινό Δασικό Χάρτη διεκδικώντας διάσπαρτα τμήματα του Κόκκινου Λιμανακίου ως Δημόσιες Δασικές εκτάσεις,  αγνοώντας όλες τις ως άνω αποφάσεις. Τα δεδομένα του Προσωρινού Δασικού Χάρτη αντιμετωπίστηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο ως οριστικά.

Με βάση την υπ. αριθμ. 4846/2012 απόφαση του ΣΤΕ η οποία αναφέρει τα εξής: “ Κατά την έκδοση κανονιστικών διαταγμάτων για τον καθορισμό ειδικών χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης σε εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές, η κρίση της Διοίκησης νομίμως, ερείδεται όσον αφορά τα δάση και τις δασικές περιοχές, στις παρεχόμενες από τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες πληροφορίες…..”

Την αστοχία αυτή αποκατέστησε ο Ν. 4685/2020 (παρ. 6, άρθρο 102) αναγνωρίζοντας τα δύο συμβόλαια 6166 (Κόκκινο Λιμανάκι) και 6165 (Μάτι) ως κλήρους της Αγροτικής Νομοθεσίας.

Η απόφαση για τον καθορισμό της Ζώνης Θ1 για την περιοχή του Κόκκινου Λιμανακίου στην ΖΟΕ Μεσογείων του 2003 (ΦΕΚ 199/Δ/2003) στηρίχθηκε κυρίως στη μελέτη του Παντείου Πανεπιστημίου (Μελέτη Λουκάκη) και αποτυπώθηκε επισήμως στην Αιτιολογική Έκθεση Σχεδίου Νόμου (Μέρος 1ο, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής) και την εισήγηση του “Οργανισμού Αθήνας – Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος” με θέμα “Οριοθέτηση ζωνών και καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης στην περιοχή της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου Ανατολικής Αττικής – Μεσογείων”, της 14/4/2001.

Το υπόβαθρο που συνόδευε το Π.Δ/γμα ήταν πολύ μεγάλης κλίμακος (1:10000). Το υπόβαθρο είχε “αντιγραφεί” από χάρτες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας που έγιναν το έτος 1967. Η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού έχοντας τα πνευματικά δικαιώματα από τους χάρτες δεν παραχωρούσε την χρήση και αναπαραγωγή των χαρτών της. Έτσι το υπόβαθρο που χρησιμοποίησε ο Οργανισμός Αθήνας εμφάνιζε μόνο μέρος των στοιχείων που απεικονίζονταν στους χάρτες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (δεν υπήρχαν υψόμετρα, υψομετρικές καμπύλες, οικισμοί, σημαντικό μέρος του οδικού δικτύου, ρέματα κ.λ.π), όπως αναφέρεται στην αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του ΣΤΕ 3454/2003 της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατ. Αττικής.

Από την στιγμή που χρησιμοποιήθηκε ελλειπές υπόβαθρο έπρεπε να γίνουν σε όλη την περιοχή μελέτης συστηματικές αυτοψίες, για να προσδιοριστούν σε φυσικά όρια (δρόμοι, ρέματα κ.λ.π) τα όρια των ζωνών του Διατάγματος.

Επίσης οι μελετητές δεν έλαβαν υπόψιν τους τις κατοικίες που υπήρχαν κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, μεταξύ αυτών και νόμιμα υφιστάμενα κτίσματα προ του 1955. Η μελέτη δεν έλαβε καθόλου υπόψιν της τα κατακόρυφα πρανή (γκρεμός) ύψους από 15 έως και 30 μέτρων. Το συγκεκριμένο και ιδιαίτερο ανάγλυφο της περιοχής καθιστά την επικοινωνία και την πρόσβαση προς τη θάλασσα πρακτικά αδύνατη (3335/2-10-2012 O.Λ.Ρ). Θεώρησε ο μελετητής ότι πρόκειται περί παραλιών τύπου Γλυφάδας, Βούλας, Αρτέμιδας, χωρίς υψομετρικές διαφορές. Εξάλλου το πλάτος των συγκεκριμένων παραλιών, το οποίο κυμαίνεται από το 1m έως 8m δεν επιτρέπει την εξυπηρέτηση εγκαταστάσεων ναυταθλητισμού, λουομένων και υπαίθριας διημέρευσης εκδρομέων.

Συνεπώς, λαμβανομένων υπ’όψιν των ανωτέρω, η χρήση Θ1 στο παραλιακό μέτωπο του Κόκκινου Λιμανακίου, με εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης λουομένων σε κατακόρυφα πρανή 20 μέτρων, είναι εν τοις πράγμασι μη εφαρμόσιμη και σε κάθε περίπτωση καταφανώς μη υλοποιήσιμη. Αυτή δε, η εκ των πραγμάτων αδυναμία υλοποίησης της μελέτης, ως προς την χρήση Θ1 στην περιοχή, οδηγεί συνεκδοχικά και στο συμπέρασμα, ότι θα πρέπει να αρθεί και ο εκ του λόγου τούτου (χρήση Θ1) κοινόχρηστος χαρακτήρας του τμήματος της προκειμένης περιοχής, στο μέτρο που αφορά σε ιδιωτικές εκτάσεις και εμπίπτει εντός των ορίων των νομίμως υφισταμένων ιδιοκτησιών μας (βλ. παρ. 6, αρθρ. 102, Ν. 4685/2020).

Ανακεφαλαιώνοντας επισημαίνουμε ότι οι κάτωθι εισηγήσεις:

α) η μελέτη του Παντείου Πανεπιστημίου (Μελέτη Λουκάκη),

β) η αιτιολογική Έκθεση Σχεδίου Νόμου (Μέρος 1ο, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής),

γ) η εισήγηση του “Οργανισμού Αθήνας – Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος” (Οριοθέτηση  ζωνών και καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης στη περιοχή της ΖΟΕ Ανατολ. Αττικής – Μεσογείων),

δ) η εισήγηση του «Οργανισμού Αθήνας – Ρυθμιστικού σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος» (Έγκριση Σχεδίου ΠΔ για τον Καθορισμό χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών πρώτου έτους 1923 ευρύτερη περιοχή Μεσογείων Ν.Αττικής),

ε) η εισήγηση του Δήμου Ραφήνας (1999) προς τον Ο.Ρ.Σ.Α. &

στ) η εισήγηση της «Διεύθυνσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών» του τμήματος Μητροπολιτικού σχεδιασμού Αθήνας – Αττικής του ΥΠΕΝ

οδηγήθηκαν σε παραπειστικές και παραπλανητικές κατευθύνσεις ενδεχομένως εν αγνοία τους, λόγω του ότι ο νομοθέτης θεώρησε έγκυρες και απόλυτα ορθές τις εισηγήσεις των ανωτέρω φορέων οι οποίες είχαν αναληθή στοιχεία. Λόγου χάριν, ο ανακριβής δασικός χάρτης του 1984, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε από την διοίκηση ως οριστικός και ενώ ήταν ανενημέρωτος επί σειρά ετών διότι δεν είχαν ληφθεί υπόψη οι διοικητικές πράξεις. Και ειδικά η έκταση μας στο Κόκκινο Λιμανάκι ότι, είναι κλήροι Εποικισμού, δηλαδή κλήροι της Αγροτικής Νομοθεσίας βάσει της παρ.6 του άρθρου 102 του Ν. 4685/2020.

Εξίσου παραπλανητικό στοιχείο που αποπροσανατόλισε τους εμπλεκόμενους φορείς ήταν η  χρησιμοποίηση του ελλιπούς υποβάθρου, καθώς δεν απεικόνιζε την πραγματική εικόνα της περιοχής μας (δεν υπήρχαν υψόμετρα, υψομετρικές καμπύλες, οικισμοί, σημαντικό μέρος του οδικού δικτύου, ρέματα κ.λ.π.).    Αυτά τα μη έγκυρα και εσφαλμένα στοιχεία καθιστούσαν την πραγματοποίηση αυτοψιών ως αυτονόητες και αναγκαίες για την ορθή απεικόνιση του αναγλύφου της περιοχής, ότι δεν πρόκειται για ισοϋψείς με τη θάλασσα παραλίες αλλά με βραχώδεις και απόκρημνες μη συμβατές με τη χρήση της ζώνης του Θ1 στο Κόκκινο Λιμανάκι.

 Επιπρόσθετα, η Επιτροπή Πληγέντων έχοντας συνολική εικόνα της περιοχής προβλέπει ότι αν δεν τροποποιηθεί η Ζώνη Θ1, θα χρησιμοποιηθεί αυτό από τις υπηρεσίες ΤΑΕΦΚ και Πολεοδομίας, λόγω του φερομένου ως κοινόχρηστου χαρακτήρα που αποτελεί δέσμευση σύμφωνα με τη ΖΟΕ Μεσογείων. Συγχρόνως δύναται να χρησιμοποιηθεί, από τις δύο Υπηρεσίες ως επιχείρημα ώστε οι πληγέντες κάτοικοι να μην μπορέσουν να αποκαταστήσουν τις οικίες τους. Σύμφωνα δε, με την παρ. 6 του αρθρ. 102 του Ν.4685/2020 είναι κλήροι της Αγροτικής Νομοθεσίας, δηλ. ιδιωτικές εκτάσεις που επιβεβαιώνονται πλήρως από το Εθνικό Κτηματολόγιο ως αποδιδόμενες, κατά πλήρη κυριότητα, σε ιδιώτες συμπολίτες μας.                                                                                                                             

Η προσοχή, η γνώση, η διευθέτηση και η διόρθωση των ως άνω στοιχείων συμβάλλει προς την ειλικρινή προσπάθεια της Κυβερνήσεως να κτιστεί ένα υγιές και βιώσιμο Κράτος Δικαίου.

Αιτούμεθα: Την τροποποίηση της Ζώνης Θ1 των ΖΟΕ Μεσογείων στο Κόκκινο Λιμανάκι με τη χρήση που αντιστοιχίζεται με το άρθρο 5 του Π.Δ. 59/2018-ΦΕΚ 114/Α/29-6-2018 κατηγορίας Τουρισμός – Αναψυχή.

Για την Επιτροπή Πληγέντων,                                                      Πέτρος Φράγκος.

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΖΩΝΗ Α ΚΑΙ Γ2 ΖΟΕ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ

0

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΛΗΓΕΝΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΡΑΦΗΝΑΣ

ΑΓ.ΘΩΜΑ

Τ.Κ.19009

Τηλ. 6941480208

e-mail: epitropi.pligenton@gmail.com

 

Ημ/νια: 21/05/2021

Επικαιροποιημένο 2

Προς:

1) Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ.Κωνσταντίνο Σκρέκα

2) Υφυπουργό Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ.Νικόλαο Ταγαρά

3) Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ.Γεώργιο Αμυρά

4) Γ. Γ. Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος,  κ.Ευθύμιο Μπακογιάννη

5) Γ. Γ. Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ.Κωνσταντίνο Αραβώση

6) Πρόεδρο ΤΕΕ κ.Γεώργιο Στασινό

7) ΔΙ.Π.Α/ΥΠΕΝ

 

ΘΕΜΑ: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ  ΖΩΝΩΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ, ΖΩΝΗ Α, ΖΩΝΗ Γ2, ΖΟΕ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 2003 ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ

Μετά τις παρεμβάσεις μας και εν προκειμένω της πρώτης εισηγήσεώς μας στις 24/09/2020 προς το ΥΠΕΝ και μετά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τους Υφυπουργούς και τους Γεν. Γραμματείς του ΥΠΕΝ κ.Ν. Ταγαρά, κ.Γ. Αμυρά, κ.Κ. Αραβώση και κ.Ε.Μπακογιάννη, των μελετητών του ΕΠΣ και της ΣΜΠΕ και του νομικού συμβούλου ΤΕΕ-ΥΠΕΝ, προτάθηκε στην Επιτροπή Πληγέντων να επικαιροποιήσει τα δύο έγγραφά της με νεότερα στοιχεία επί των συμπληρωματικών στοιχείων της ΣΜΠΕ και επί των ΖΟΕ Μεσογείων που αφορούν το Κόκκινο Λιμανάκι.

Η περιοχή “Κόκκινο Λιμανάκι” ή “Λυκόρεμα” της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου ορίζεται Δυτικά με την Λεωφ. Μαραθώνος, Βόρεια με το Λυκόρεμμα, Ανατολικά με θάλασσα και Νότια από το 26ο χλμ.της Λεωφ. Μαραθώνος και με τις οδούς Αργιθέας – ΄Ηλιδος – κυκλικό κόμβο Δημοκρατίας – Παύλου Μελά έως στην θάλασσα.

Με το υπ.αριθμ. συμβόλαιο 6166/6-3-1930 του συμβολαιογράφου Πέτρου Ν. Καββαδία, ομάδα ακτημόνων γεωργών εκ Σπάτων, αγόρασε από την Ιερά Μονή Πεντέλης 2000 στρέμματα, τμήμα του κτήματος «Χεροτσακούλι» προς γεωργική τους αποκατάσταση. Στην έκταση που περιγράφεται παραπάνω συμπεριλαμβάνεται και ο οικισμός της Αγ. Ειρήνης, εκτείνεται στο βορειοδυτικό της εκτάσεως και ανατολικά της Λ.Μαραθώνος και για την οποία ισχύουν οι ίδιες διοικητικές πράξεις:  η 99/1929 γνωμοδότηση Συμβουλίου Εποικισμού, η υπ’ αριθμ. 161761/3.12.1927 απόφαση του Υπ. Γεωργίας Αλέξανδρου Παπαναστασίου (άδεια εκχέρσωσης και καλλιέργειας) και η υπ’ αριθμ. 66576/1929 απόφαση Υπουργού Γεωργίας (άρση περιορισμών του άρθρου 216 Δασικού Κώδικα).

Παρά τα ανωτέρω γνωστά στοιχεία, το Ελληνικό Δημόσιο, την 24.09.1984, συνέταξε και ανήρτησε Προσωρινό Δασικό Χάρτη διεκδικώντας διάσπαρτα τμήματα του Κόκκινου Λιμανακίου ως Δημόσιες Δασικές εκτάσεις,  αγνοώντας όλες τις ως άνω αποφάσεις. Τα δεδομένα του Προσωρινού Δασικού Χάρτη αντιμετωπίστηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο ως οριστικά. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του οικισμού της Αγίας Ειρήνης, όπου  λόγω της αστοχίας του αναληθούς, εν πολλοίς,  δασικού χάρτη βασίσθηκε στους Προσωρινούς Δασικούς Χάρτες, {(βλ. σελ. 129-132) 2η Φάση της μελέτης Ι.Π.Α.) και σελ.135-138 (4η Φάση της μελέτης Ι.Π.Α.)} ενώ επίσης στη σελίδα 143 της 4ης Φάσης της μελέτης Ι.Π.Α. αναφέρεται: «Εκκρεμότητες σε περιοχές που επρόκειτο να ενταχθούν στο σχέδιο υπάρχουν στην περιοχή της Ραφήνας, λόγω του ότι τμήματα των περιοχών αυτών θεωρούνται Δασικά.» Ένεκα αυτής της τεχνικής παράβλεψης, ο οικισμός της Αγίας Ειρήνης θεσμοθετήθηκε ως Ζώνη Α με τη ΖΟΕ Μεσογείων το 2003.

Την αστοχία αυτή αποκατέστησε ο Ν. 4685/2020 (παρ. 6, άρθρο 102) αναγνωρίζοντας τα δύο συμβόλαια 6166 (Κόκκινο Λιμανάκι) και 6165 (Μάτι) ως κλήρους της Αγροτικής Νομοθεσίας.

Η απόφαση για τον καθορισμό της Ζώνης Α για την περιοχή του Κόκκινου Λιμανακίου στην ΖΟΕ Μεσογείων του 2003 (ΦΕΚ 199/Δ/2003) στηρίχθηκε κυρίως στη μελέτη του Παντείου Πανεπιστημίου (Μελέτη Λουκάκη) και αποτυπώθηκε επισήμως στην Αιτιολογική Έκθεση Σχεδίου Νόμου (Μέρος 1ο, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής) και την εισήγηση του “Οργανισμού Αθήνας – Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος” με θέμα “Οριοθέτηση ζωνών και καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης στην περιοχή της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου Ανατολικής Αττικής – Μεσογείων”, την 14/4/2001.

Το υπόβαθρο που συνόδευε το Π.Δ/γμα ήταν πολύ μεγάλης κλίμακος (1:10000). Το υπόβαθρο είχε “αντιγραφεί” από χάρτες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας που έγιναν το έτος 1967. Η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού έχοντας τα πνευματικά δικαιώματα από τους χάρτες δεν παραχωρούσε την χρήση και αναπαραγωγή των χαρτών της. Έτσι το υπόβαθρο που χρησιμοποίησε ο Οργανισμός Αθήνας εμφάνιζε μόνο μέρος των στοιχείων που απεικονίζονταν στους χάρτες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (δεν υπήρχαν υψόμετρα, υψομετρικές καμπύλες, οικισμοί, σημαντικό μέρος του οδικού δικτύου, ρέματα κ.λ.π), όπως αναφέρεται στην αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του ΣΤΕ 3454/2003 της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατ. Αττικής.

Από την στιγμή που χρησιμοποιήθηκε ελλιπές υπόβαθρο έπρεπε να πραγματοποιηθούν αυτοψίες, για να προσδιοριστούν σε φυσικά όρια (οικισμοί, δρόμοι, ρέματα κ.λ.π) τα όρια των ζωνών του Διατάγματος.

Με βάση την υπ. αριθμ. 4846/2012 απόφαση του ΣΤΕ η οποία αναφέρει τα εξής: “ Κατά την έκδοση κανονιστικών διαταγμάτων για τον καθορισμό ειδικών χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης σε εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές, η κρίση της Διοίκησης νομίμως, ερείδεται όσον αφορά τα δάση και τις δασικές περιοχές, στις παρεχόμενες από τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες πληροφορίες…..”

Συνεπώς, λαμβανομένων υπ’όψιν των ανωτέρω, η δέσμευση της Ζώνης Α στον οικισμό της Αγίας Ειρήνης στο Κόκκινο Λιμανάκι, είναι εν τοις πράγμασι, μη εφαρμόσιμη και σε κάθε περίπτωση καταφανώς μη υλοποιήσιμη. Αυτή δε, η εκ των πραγμάτων αδυναμία υλοποίησης της μελέτης, ως προς την χρήση της Ζώνης Α στην περιοχή, οδηγεί συνεκδοχικά και στο συμπέρασμα, ότι θα πρέπει να αρθεί και ο εκ του λόγου τούτου (χρήση Ζώνης Α) που αποτελεί ζώνη δέσμευσης του τμήματος της προκειμένης περιοχής, στο μέτρο που αφορά σε ιδιωτικές εκτάσεις και εμπίπτει εντός των ορίων των νομίμως υφισταμένων ιδιοκτησιών (παρ. 6, αρθρ. 102, Ν. 4685/2020).

Γ2

Με το ίδιο ΠΔ 199/Δ/2003 θεσμοθετήθηκε ως χρήση Γ2 μεγάλη έκταση, περίπου 700 στρεμμάτων που διέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 2 και 3 για τις περιοχές με στοιχείο Γ2. Προτείνεται από τους κατοίκους, ως καλύτερη δυνατή λύση, η τροποποίηση τμημάτων του Γ2, ως πολεοδομούμενα τμήματα του ΕΠΣ. Τα προτεινόμενα από τους κατοίκους, τμήματα θα μπορούσαν, να λειτουργήσουν ως αποδέκτες μεταφερόμενων ιδιοκτησιών, ως ισοζύγιο γειτνιαζόντων, θιγόμενων ιδιοκτησιών.

Ανακεφαλαιώνοντας ως προς την Ζώνη Α, επισημαίνουμε ότι οι κάτωθι εισηγήσεις:

α) η μελέτη του Παντείου Πανεπιστημίου (Μελέτη Λουκάκη),

β) η αιτιολογική Έκθεση Σχεδίου Νόμου (Μέρος 1ο, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής),

γ) η εισήγηση του “Οργανισμού Αθήνας – Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος” (Οριοθέτηση  ζωνών και καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης στη περιοχή της ΖΟΕ Ανατολ. Αττικής – Μεσογείων),

δ) η εισήγηση του «Οργανισμού Αθήνας – Ρυθμιστικού σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος» (Έγκριση Σχεδίου ΠΔ για τον Καθορισμό χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών πρώτου έτους 1923 ευρύτερη περιοχή Μεσογείων Ν.Αττικής),

ε) η εισήγηση του Δήμου Ραφήνας (1999) προς τον Ο.Ρ.Σ.Α. &

στ) η εισήγηση της «Διεύθυνσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών» του τμήματος Μητροπολιτικού σχεδιασμού Αθήνας – Αττικής του ΥΠΕΝ οδηγήθηκαν σε παραπειστικές και παραπλανητικές κατευθύνσεις, ενδεχομένως εν αγνοία τους, λόγω του ότι ο νομοθέτης θεώρησε έγκυρες και απόλυτα ορθές τις εισηγήσεις των ανωτέρω φορέων οι οποίες είχαν αναληθή στοιχεία. Λόγου χάριν, ο ανακριβής δασικός χάρτης του 1984, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε από την διοίκηση ως οριστικός και ενώ ήταν ανενημέρωτος επί σειρά ετών, διότι δεν είχαν ληφθεί υπόψη οι διοικητικές πράξεις. Και ειδικά η έκταση στο Κόκκινο Λιμανάκι, είναι κλήροι Εποικισμού, δηλαδή κλήροι της Αγροτικής Νομοθεσίας βάσει της παρ.6 του άρθρου 102 του Ν. 4685/2020.

Εξίσου παραπλανητικό στοιχείο που αποπροσανατόλισε τους εμπλεκόμενους φορείς ήταν η  χρησιμοποίηση του ελλιπούς υποβάθρου, καθώς δεν απεικόνιζε την πραγματική εικόνα της περιοχής μας  (δεν υπήρχαν υψόμετρα, υψομετρικές καμπύλες, οικισμοί, σημαντικό μέρος του οδικού δικτύου, ρέματα κ.λ.π.).

Αυτά τα μη έγκυρα και εσφαλμένα στοιχεία καθιστούσαν την πραγματοποίηση αυτοψιών ως αυτονόητες και αναγκαίες για την ορθή απεικόνιση του αναγλύφου της περιοχής.                            Κατά την Νομολογία του ΣΤΕ 4846/2012, σχετικά με τις καθοριζόμενες ζώνες πρασίνου, καθορίζει τα κριτήρια της Ζώνης Α. Αναλυτικότερα, κάνει ρητή αναφορά για δασικές εκτάσεις με βάση τον αναληθή και προβληματικό σε ορισμένα καίρια σημεία, δασικό χάρτη του 1984, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε ως οριστικός, χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη πολύ σοβαρές και ουσιώδεις τεχνικές του ατέλειες και παραλείψεις, όπως είναι διοικητικές πράξεις – αποφάσεις των Υπουργών Γεωργίας.

Το έτερο επιχείρημα που υιοθετεί και αποδέχεται η νομολογία 4846/2012 του ΣΤΕ, είναι η έννοια των λοφωδών εξάρσεων της περιοχής και εν προκειμένω του οικισμού της Αγίας Ειρήνης, που χρησιμοποιείται ως δέσμευση και μέγγενη για τον εν λόγω οικισμό. Την ίδια ώρα που μέχρι σήμερα το ήμισυ (50%) των Εγκεκριμένων Πολεοδομικών Σχεδίων, ανά την Επικράτεια, βρίσκονται στην ίδια κατηγορία των λοφωδών εξάρσεων.

Εκτός των άλλων, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, και το εξής σημείο ότι η νομολογία του 4846/2012 του ΣΤΕ, που χρησιμοποιήθηκε από τους μελετητές για το Κόκκινο Λιμανάκι, παραβλέποντας και ακυρώνοντας σωρεία έτερων ισχυουσών νομικών πράξεων, είχε λάβει ως μοντέλο γενικής εφαρμογής την περιοχή στα Περιβολάκια που την διέπει ένα συγκεκριμένο, ιδιαίτερο διαφορετικό από τη δική μας περιοχή καθεστώς. Η περιοχή στα Περιβολάκια σε μεγάλα τμήματα θεωρείται σήμερα στο Αναθεωρημένο Δασικό Χάρτη του Δήμου Ραφήνας, του 2021, ως φερόμενη δασική περιοχή {παρόλο που ούτε και σε αυτήν την περίπτωση έχουν ληφθεί υπόψη οι διοικητικές πράξεις βάσει της παρ. 10 του άρθρ. 48 του Ν.4685/2020 – (Α΄92)} ενώ αντιθέτως οι εκτάσεις στην περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι αποτελούν κλήρους της Αγροτικής Νομοθεσίας (παρ. 6, άρθρ. 102, του Νόμου 4685/2020).

Εκ των προηγουμένων εμφαίνεται αβίαστα και αναπόδραστα το συμπέρασμα ότι και τα τρία ως άνω επιχειρήματα της παρούσας νομολογίας του ΣΤΕ, είναι εξόχως προβληματικά και εσφαλμένα, παράγουν διαρκώς νέα προβλήματα και σαφώς χρήζουν επανεξέτασης και διόρθωσης.

 Επιπρόσθετα, η Επιτροπή Πληγέντων έχοντας συνολική εικόνα της περιοχής προβλέπει ότι αν δεν τροποποιηθεί η Ζώνη Α΄, θα χρησιμοποιηθεί αυτό από τις υπηρεσίες ΤΑΕΦΚ και Πολεοδομίας, λόγω του δεσμευτικού χαρακτήρα σύμφωνα με τη ΖΟΕ Μεσογείων. Συγχρόνως δύναται να χρησιμοποιηθεί, από τις δύο Υπηρεσίες ως επιχείρημα ώστε οι πληγέντες κάτοικοι να μην μπορέσουν να αποκαταστήσουν τις οικίες τους. Σύμφωνα δε, με την παρ. 6 του αρθρ. 102 του Ν.4685/2020 είναι κλήροι της Αγροτικής Νομοθεσίας, δηλ. ιδιωτικές εκτάσεις που επιβεβαιώνονται πλήρως από το Εθνικό Κτηματολόγιο ως αποδιδόμενες, κατά πλήρη κυριότητα, σε ιδιώτες συμπολίτες μας.                                                       

Αξίζει να γίνει αντιληπτό ότι ο οικισμός της Αγίας Ειρήνης γειτνιάζει με το ρέμα Παππά – Λυκόρεμα και θα ήταν εξίσου άστοχο και προβληματικό και αιτία παραγωγής νέων δεινών εάν παραμείνει η Ζώνη Α ως χώρος πρασίνου – προστασίας του ρέματος. Αυτό θίγει άμεσα την υφιστάμενη κατάσταση του οικισμού της Αγίας Ειρήνης.                                                        Εφόσον όμως υπάρξει κάποια μεταβολή, αυτή η ενδεχόμενη μετατόπιση της Ζώνης Α εκατέρωθεν του ρέματος οφείλει να είναι μικρού εύρους για να προστατευτούν τα υφιστάμενα κτίρια στον οικισμό.                                                                                       Η φονική πυρκαγιά του 2018 άφησε αρκετούς νεκρούς στον οικισμό της Αγίας Ειρήνης (διότι ένας από τους πολλούς λόγους που δυσκόλεψε την γρήγορη διαφυγή των κατοίκων), δεν αποτελούσε πολεοδούμενο τμήμα και δεν συνδεόταν ο οικισμός τους με τις οδούς Μαζαράκη – Αγίας Ειρήνης με κατεύθυνση ανατολικά εντός του Γ2 ώστε να συνδεθεί ρυμοτομικά – συγκοινωνιακά με την οδό Ποσειδώνος στο Κόκκινο Λιμανάκι. (ΦΕΚ 43/ΑΑΠ/2012)                                                                  Εν κατακλείδι οι ζητούμενες αλλαγές χρήσεων γης συνδέουν απόλυτα τον οικισμό της Αγίας Ειρήνης με την περιοχή του Γ2 και το εγκεκριμένο ρυμοτομικό Σχέδιο στο Κόκκινο Λιμανάκι.

Αιτούμεθα:                                                                                1. Την τροποποίηση της Ζώνης Α, σε αμιγή κατοικία, βάσει του αρθρ. 2, του ΠΔ 59/2018.                                                                                   2. Την τροποποίηση εκτάσεων του Γ2 σε αμιγή κατοικία, βάσει του αρθρ. 2, του ΠΔ 59/2018. [1]

Η προσοχή, η γνώση, η διευθέτηση και η διόρθωση των ως άνω στοιχείων συμβάλλει προς την ειλικρινή προσπάθεια της Κυβερνήσεως να κτιστεί ένα υγιές και βιώσιμο Κράτος Δικαίου.

Για την Επιτροπή Πληγέντων

Πέτρος Φράγκος

 

 

 

[1] Ώστε να συνδεθεί ο οικισμός της Αγίας Ειρήνης, με πολεοδομική ορθότητα και συγκοινωνιακή αρτιότητα με την εγκεκριμένη ρυμοτομική μελέτη, ΦΕΚ 43/ΑΑΠ/2012. Αιτούμεθα τον εξορθολογισμό των εκτάσεων του οικισμού Αγίας Ειρήνης, της περιοχής του Γ2 και της σύνδεσής τους με το Κόκκινο Λιμανάκι.  Είναι αξιοπρόσεκτο, πώς οι μελετητές του ΕΠΣ-ΤΕΕ και της ΣΜΠΕ να μην δεχτούν την προτεινόμενη από εμάς σύνδεση της Αγίας Ειρήνης μέσω του Γ2 με το εγκεκριμένο ρυμοτομικό Σχέδιο στο Κόκκινο Λιμανάκι ώστε να λειτουργήσει αυτή ως δεύτερη κάθοδος από την Λεωφόρο Μαραθώνος έως την παραλία.

ΤΑΕΦΚ: Πότε ανανενώνονται οι συμβάσεις των μηχανικών

0

Σχετικά με τις συμβάσεις των μηχανικών του ΤΑΕΦΚ Α Α, μετά από πληροφορίες , αναμένεται ότι θα ανανεωθούν το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι νέες συμβάσεις, 80 υπαλλήλων και στους δύο Τομείς (ΤΑΕΦΚ ΑΑ – ΔΑΕΦΚ), θα έχουν χαρακτήρα ιδιωτικού δικαίου. Επίσης, πρέπει να συνεκτιμήσουμε ότι παρόλο το γεγονός της πανδημίας και όλα τα προβλήματα/ καθυστερήσεις που έχει επιφέρει, λόγω όμως της έκτακτης αναγκης στην πληγείσα περιοχή, θα  ανανεωθούν.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κ. Κ. ΣΚΡΕΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ

0

Προς τη σωστή κατεύθυνση κινήθηκε και η ηγεσία του ΥΠΕΝ, μετά από την ορθή απόφαση της να τοποθετήσει συντονιστή τον έμπειρο  κ. Γεώργιο Γκανασούλη, σχετικά με τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια του άρθρου 7. και τα Πολεοδομικά Σχέδια Εφαρμογής του άρθρου 10.Η ενέργεια αυτή του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωνσταντίνου Σκρέκα, λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας μεταξύ του ΥΠΕΝ, των μελετητών ΣΜΠΕ-ΕΠΣ-ΤΠΣ-ΠΣΕ και του Ταμείου Ανάκαμψης.

 

Η Επιτροπή Πληγέντων ευχαριστεί θερμά τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για όλες τις ενέργειές του.

0

Ο μεγάλος σύμμαχος των κατοίκων στην πληγείσα περιοχή είναι ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Οι ενέργειες του όσον αφορά την συμπληρωματική της ΣΜΠΕ-ΕΠΣ είναι καταλυτικές και προς το συμφέρον των πληγέντων κατοίκων.

 

 

 

Έκτακτη Τηλεδιάσκεψη με την ηγεσία του ΥΠΕΝ

0

Η Επιτροπή Πληγέντων ευχαριστεί θερμά την Ηγεσία του ΥΠΕΝ που επέτρεψε την έκτακτη τηλεδιάσκεψη, ώστε να ακουστούν οι απόψεις των κατοίκων μέσω της Επιτροπής Πληγέντων, στο σημείο μηδέν & λίγο πριν την ανάρτηση των μελετών του ΕΠΣ – του Προεδρικού Διατάγματος .
Οι προτάσεις μας περιελάμβαναν όλα τα βασικά σημεία των μελετών του ΕΠΣ, της συμπληρωματικής ανάρτησης της ΣΜΠΕ, όπου αναζητήθηκαν εφικτές λύσεις & κοινά σημεία προσέγγισης. Τα σημεία που θεωρούνται βέβαια προς διόρθωση μέσω της επικοινωνίας μας , είναι το Νότιο όριο μας, όπου υπερισχύει η απόφαση 57/1930 του Ειρηνοδικείου Κρωπίας και το πληρέστερο τοπογραφικό του κ.Χ. Χατζημιχάλη , έναντι του λανθασμένου ορίου του συνοικισμού της Ραφήνας του 1930 .

Επίσης, τέθηκαν υπόψη τα δασικά στοιχεία που λανθασμένα έχουν τοποθετηθεί στο παράκτιο μέτωπο στο Κόκκινο Λιμανάκι και στην γραμμή του ορίου στο Μάτι . Συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί επανέλεγχος των δεδομένων , διότι έχουμε απόκλιση μεταξύ των διαγραμμάτων Α) των δύο συμβολαίων ( Σπ. Σαντριβανόπουλος) και Β) των ορθοφωτοχαρτών της εταιρείας μελετών.

Επιπλέον, έγιναν τεκμηριωμένες αναφορές στα εξής σημεία .

1) για τις ΖΟΕ Μεσογείων του 2003

2) για την προγραμματική σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών – Περιφέρειας και των δύο Δήμων Ραφήνας – Μαραθώνα

3) για τις προτεινόμενες από εμάς τροποποιήσεις των αποφάσεων 4249/2018, 3295/2021 & 29801/2021 , βάσει των τεκμηριωμένων τεχνικών στοιχείων, που έχουν αποσταλεί στην διοίκηση .

Επιπλέον , θέσαμε υπόψη

4) την ανανέωση της σύμβασης των μηχανικών στο ΤΑΕΦΚ ΑΑ

5) την συνέχιση της επιδότησης ενοικίου, και άλλα θέματα.

Συμπληρωματικά,προς αποφυγήν παρεξηγήσεων προς τις άλλες επιτροπές και φορείς στην πληγείσα περιοχή, η Επιτροπή Πληγέντων είχε κάνει αίτημα τηλεδιάσκεψης για έκτακτα θέματα, με την συμμετοχή των Υφυπουργών, κ.Ν.Ταγαρά ,κ. Γ. Αμυρά, των Γενικών Γραμματέων κ.Ε.Μπακογιάννη, κ.Κ.Αραβώση,τον νομικό σύμβουλο, τους μελετητές του ΕΠΣ -TEE , επίσης έγινε παρέμβαση στην τηλεδιάσκεψη του εκπροσώπου της Αμπελούπολης και της νομική συμβούλου του Προβάλινθου.

Εμείς σαν επιτροπή γνωρίζοντας τις προσπάθειες που έγιναν ώστε να επιλυθούν πολλά προβλήματα στο Κόκκινο Λιμανάκι & στο Μάτι, θα στηρίξουμε ενεργά την προσπάθεια των οικισμών, της Αμπελούπολης , του Προβάλινθου & του Νέου Πόντου ώστε να δικαιωθούν τα αιτήματά τους .

Τελευταία Άρθρα